Leesmap



ICT

  • 10 reasons students say they prefer learning online
  • Aanval op plagiaat
  • Als dinosaurussen turend naar de hemel
  • Betekenis ict voor het onderwijs neemt toe
  • Blended learning wordt niet effectief ingezet
  • Bloom`s Taxonomy and the Digital World
  • Bouwen aan ict-beleid
  • Bruikbaar digitaal leermateriaal
  • Checklist: using ed tech
  • Coderen in het curriculum?
  • Computers zijn slecht voor hersenen van jonge mensen
  • D66 over ICT in het onderwijs
  • De 10 belangrijkste internetontwikkelingen (column)
  • De 25 meest gestelde vragen over sociale media in het onderwijs
  • De computer moet een middel worden, geen oplossing
  • De digitale generatie en onderwijs: uitdagingen
  • De docent staat centraal, niet de leerling!
  • De ongelukkige klas
  • Digitalisering is middel om verdieping in het onderwijs te bereiken
  • Digitalisering versterkt het onderwijs
  • Docent krijgt te maken met virtuele concurrent
  • Docent moet leren loslaten
  • Effect educatieve software wetenschappelijk bewezen
  • E-mails and egos
  • Evidence Doesn't Support Generational Distinction
  • Evidence-based
  • Flexibel onderwijs voor nieuwe generaties studerenden
  • Gebruik van ICT in je onderwijs!?
  • Goede diagnose: verkeerde therapie
  • Googelen moet je leren
  • Googlen beschadigt hersenen
  • Help! De leraar is digibeet
  • Het gebruik van internet door scholieren
  • Het roer om: ons droomonderwijs
  • Het wilde denken
  • Hoe het internet ons brein verandert
  • Hoe kun je docenten ondersteunen bij het gebruik van ICT in het onderwijs?
  • ICT de oplossing, maar wat is eigenlijk het probleem?
  • ICT en onderwijs
  • ICT in de klas: kwestie van loslaten!
  • ICT op school zorgt niet voor opvallende verbetering
  • ICT: Een oplossing op zoek naar een probleem?
  • ICT: het middel is nodig om het doel te bereiken
  • ICT: meer dan een middel
  • Ict-beleid remt onderwijsinnovatie
  • ICT-coördinatoren: Kiezen, niet delen!
  • ICT-prestaties beter met leerling en leraar samen aan het stuur
  • Instortingsgevaar
  • Intellectuele boulimia
  • Internet biedt valse democratie
  • Internet maakt dommer
  • Internet past als tweede huid
  • Is kennis niet een beetje achterhaald?
  • Jongeren geen meester van het technologisch universum
  • Jongeren moeten leren internetinformatie kritisch te beoordelen
  • Juist in het IT-tijdperk is een goede leerkracht belangrijker dan ooit
  • Kenmerken van een succesvolle vernieuwingsschool
  • KISS my ELO (goodbye)
  • Leer scholieren kritischer te googelen
  • Leerling scoort beter bij wiskunde met ict
  • Leraar presteert beter met ict
  • Leraren ontwikkelen digitaal lesmateriaal
  • Leuker leren met de laptop
  • Maak van internet een schoolvak
  • Meerwaarde ICT
  • Middeleeuwen brachten elf miljoen boeken voort
  • Modern onderwijs
  • Multitasken is te leren
  • Nauwelijks nog scholen in 2050?
  • Oeps foutje!?
  • Onderschat de leerling niet
  • Onderwijs dubbel over gebruik computers
  • Onderwijs persoonlijker maken met moderne leermiddelen
  • Onderwijsbetweter Maurice de Hond grossiert in drogredeneringen
  • Onderwijsinstellingen moeten zelf eigenaar worden van elo
  • Onderzoek eerst eens de effecten van ict-onderwijs!
  • Onderzoek laat zien wat echt werkt
  • Online Learning 2012: Six Issues That Refuse to Die
  • Onvoldoende samenhangende aanpak ICT in onderwijs
  • Opinie: Computer kan rol leraar niet vervangen
  • Over de noodzaak van onderwijsvernieuwingen
  • Overheid let te weinig op nut ICT in onderwijs
  • Overkill aan ICT congressen hindert onderwijsinnovatie
  • Paardenkoets
  • Participatory Culture
  • Questions I'm no Longer Asking
  • Reactionair pleidooi voor het schoolboek en tegen de computer
  • Recht doen aan verschillen met ict als digitale assistent
  • Ruimte voor Homo Zappiens
  • Schoolkennis is gratis
  • Schop de computer snel de klas uit!
  • Seven Habits of Highly Connected People
  • Social moe
  • Sociale media vormen nuttige informatiebron
  • Sociale netwerken
  • Staatssecretaris: sluit aan bij wereld van nu
  • Stand van zaken met betrekking tot uitvoering motie Jasper van Dijk
  • Steve Jobsschool in Breda haakt af, iPad-school wordt Perpetuum Primair Onderwijs
  • Strategie verbeteren ICT-vaardigheden bij leerkrachten
  • Streven naar optimale didactiek
  • Stuurlui aan wal
  • Text of my presentation SURF - Stephan Downes
  • Thaesis: Digitalisering topprioriteit in het onderwijs
  • The Future of Instruction: Teacher as 'Co-Learner'
  • Tien tips voor de implementatie van (t)e-learning
  • Toekomstgericht science-onderwijs
  • Traditioneel opleiden is termimaal
  • Veel educatieve software van onvoldoende kwaliteit
  • Verban schoolboek uit klaslokaal!
  • Verbod op MSN-taal Groningse scholen
  • VO-raad wil snel tablets en smartphones in de les
  • Vrouwen beter met computers
  • Waarom het papieren schoolboek nog niet verdwenen is
  • Waarom ICT in het onderwijs onderbenut blijft
  • Waarom informatievaardig worden? Ik kan toch googlen!
  • Warning, hype alert: Blended learning
  • Web 2.0: een wetenschappelijk perspectief
  • Wetenschappers waarschuwen: sociale media zijn niet de echte wereld
  • What makes a good e-learner?
  • Why Is Schooling, After Adopting Computers, Yet To Be Transformed?
  • Winny the Pooh en e-learning
  • Wordt de belofte van adaptieve technologie voor meer gepersonaliseerd leren al waargemaakt?
  • Zap! en het is weg. De voor- en nadelen van multitasken tijdens het leren
  • Zembla maakt gehakt van failliete Maurice de Hond-scholen
  • Zes redenen om moderne technologie in de klas te integreren...
  • Zijn digital natives mediawijs?
  • Zoeken bevredigt het brein

©2004-2024 W.v.Ravenstein