| 
	 
	Samenvatting 
 
Analyse
 
 
	- 
		Wat is de aanleiding voor de cursus?
 
	- 
		Voor welke leerlingen?
 
	- 
		Welke voorkennis is nodig?
 
	- 
		Stel de leerdoelen vast.
 
	- 
		Welk bronnen heb je nodig?
 
	- 
		Hoe past de cursus in het (examen-)programma?
 
 
 
 
Ontwerp
 
 
	- 
		Expliciteren van de leerdoelen
 
	- 
		Welke producten gaan de leerlingen maken?
 
	- 
		Hoeveel tijd gaan leerlingen aan de opdracht besteden?
 
	- 
		Wat zijn de beschikbare hulpmiddelen?
 
	- 
		Wat voor lesmateriaal heb je nodig?
 
	- 
		Hoe stel je de beoordelingscriteria vast?
 
	- 
		Welk bronnen ga je gebruiken?
 
 
 
 
Ontwikkelen
 
 
	- 
		De inhoud vaststellen
 
	- 
		Bedenken en ontwikkelen leerlingactiviteiten
 
	- 
		Lesmateriaal maken
 
	- 
		Beschikbaar maken van het lesmateriaal
 
	- 
		Ga je je werk delen? Met andere docenten? Buiten school?
 
 
 
 
Uitvoeren
 
 
	- 
		Uitrollen van de cursus
 
	- 
		Uitproberen in de les
 
	- 
		Handleiding of aanwijzingen voor leerlingen maken
 
 
 
 
Evalueren
 
 
	- 
		Beoordelen van het werk van leerlingen
 
	- 
		Feedback over de cursus verzamelen
 
	- 
		Voorstellen voor verbetering van het materlaal en de uitvoering
 
 
 
 
 
 |