` Wiskundeleraar
©2012 wiskundeleraar.nl

4.2.2 Toets in balans


Toets is in balans wat betreft:

  • weten dat - parate kennis
  • weten hoe - probleemaanpak en onderzoekvaardigheden
  • weten waarom - verbanden leggen
  • weten over weten - generalisatie en reflectie

  1. Ga bij een bestaand proefwerk voor elke opgave na:
     - welke doelstelling wordt getoetst
     - elementair of complex
     - open of gesloten
     - welke opgave uit het boek erop lijkt
    Uit 1.9: „Het Samenstellen,..van een proefwerk‟

  2. Kies een hoofdstuk uit een wiskundemethode en maak bij dit hoofdstuk een evenwichtige toets, bestemd voor één lesperiode. Zorg voor leerdoelen, correctievoorschrift en een beschrijving welk niveau uit de toetspiramide bij de vragen hoort. Probeer de toets uit en formuleer verbetervoorstellen.
    Uit 7.8: „Katern 7 „Toetsing‟, opdracht 10

Volgende Vorige

Terug Home

Login View