Actueel
Archief
Culinair
Didactiek
Documentatie
Etalage
Formules
Fotoboeken
Functies
Geschiedenis
ICT
ICTauteur
Laatste nieuws
Lesmateriaal
Muziek
Natuur
Onderwijs
Ontspanning
Persoonlijk
Probleemaanpak
Proeftuin
Puzzels
Rekenen
Rekenmachines
Ruimtemeetkunde
Schoolwiskunde
Snippers
Systeem
Taal van de wiskunde
Vergelijkingen
Verhalen
WisFaq
WisKast




Wat richt je aan?


Heel soms blijkt dat wat je doet ook nog 's (per ongeluk?) vruchten af te werpen. Mijn dag kan dan niet meer stuk... ook al zijn het natuurlijk wel deze studenten die uiteindelijk doen wat ze doen, ondanks alles....

Voorbeeld 1
 
q1340img1.gif

"Ik had nog nooit een website gemaakt. Dus dit was de eerste keer. Ik heb er ontzettend veel van geleerd, ik had niet verwacht dat het zo verslavend zou zijn. De codes voor html kende ik al wel een beetje omdat ik mijn web-log ook helemaal heb veranderd en daar had ik toen allemaal codes bij nodig. Toen heb ik het een en ander via internet gevonden over hoe een website te maken en die heb ik nu ook gebruikt. Het resultaat mag er wel zijn. Ik wil hem nu nog verder gaan uitbreiden zodat ik hem goed tijdens mijn stage kan gaan gebruiken."

http://stud.hro.nl/0751801/klimaat-site/


Voorbeeld 2

q1352img1.gif

Barbara Schrijver heeft een les over poëzie gemaakt voor de eerste en/of de tweede klas van het VMBO of brugklas HAVO/VWO. Het beroepsproduct bestaat uit PowerPoint-presentatie om de lesstof te verlevendigen en een handleiding (Word-document) over Poëzie in de les...   Dit stond als voorbeeld bij een opdracht van de 2e verdieping.


Voorbeeld 3
 
q1353img1.gif

Zou het niet handig zijn als je voor 'lastige' onderdelen van de stof ICT kan inzetten waarmee je leerlingen zelfstandig aan kan laten werken? Het voorbeeld over grammatica is een mooi voorbeeld van zo'n beroepsproduct. 


Voorbeeld 4

Voor ik dit vak had, kon ik niet met computers overweg en had ik er ook echt een hekel aan. Het interesseerde me totaal niet en ik snapte er nog minder van.
Nu echter, kan ik al aardig overweg met de computer en noemden mijn leerlingen me zelfs al een nerd, omdat ik antwoord wist op alles wat ze vroegen en ze overal bij kon helpen. Doordat ik er nu meer vanaf weet en er beter mee overweg kan, ben ik het ook een stuk leuker gaan vinden.

©2004-2024 W.v.Ravenstein