Kennisbasis vakdidactiek Bij het beschrijven van de vakdidactische kennisbasis hieronder zijn de beroepsstandaarden als uitgangspunt genomen en zijn er voor elke (vakdidactische) competentie voorbeeldopdrachten uit de praktijk van de opleiding opgenomen. 1. Schoolvakkennis 1.1 Onderwijsinhoud en leerstof 1.2 Leerstof 1.3 Vakspecifieke ICT 1.4 Vakdidactische benaderingen en theorieën 2. Omgevingsfactoren 2.1 Leerlingen en gecijferdheid 2.2 Voor- en vervolgopleiding 2.3 Wiskundesectie en wiskundedocenten 2.4 Doelen van wiskundeonderwijs 3. Leerprocessen en vakdidactiek 3.1 Theorie en praktijk 3.2 Motiveren 3.3 Onderwijs vormgeven 3.4 Aanpak en uitleg 3.5 Verschillen tussen leerlingen 4. Toetsing, beoordeling en evaluatie 4.1 Passende toetsvormen 4.2 Toetsen ontwerpen 4.3 Uitkomsten, proces en werkwijze ©2004-2022 W.v.Ravenstein
©2004-2022 W.v.Ravenstein